Księga przychodów pełne księgi

Baza znalezionych fraz

swiat-bdsm.serwis

Temat: oc biur rachunkowych obowiązkowe?a niby dlaczego?
" />Moim zdaniem nie rozróżniasz pewnych nazw. Dowodem tego jest nazwanie przez Ciebie "KSIĄŻKĄ PRZYCH. I ROZCH", to co nazywa się "Podatkową księgą przychodów i rozchodów". Takie same uprawnienia należy posiadać do prowadzenia ksiąg rachunkowych (pełna księgowość) jak i do prowadzenia PKPiR (uproszczona księgowość). Sama sobie wyjaśniasz, że rozporządzenie nakłada obowiązek ubezpieczenia OC podmiotów uprawnionych do usługowego prowadzenia KSIĄG. A więc czy to jest księga przychodów i rozchodów czy księgi rachunkowe, to często noszą jedną nazwę jako "księgi podatkowe". Nawet jeżeli wybraliśmy jako formę opodatkowania, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, to również prowadzimy księgę przychodów i jeżeli zlecimy jej prowadzenie dla biura rachunkowego, to biuro musi posiadać ubezpieczenie OC. Dyskusja na ten temat, nawet na tym forum, była prowadzona w zeszłym roku, kiedy to rozporządzenie było tworzone. Ja przedstawiłem swój osąd tej sprawy, pewno znajdą się osoby o poglądach zbliżonych do Twoich. Świat i życie jest bardzo urozmaicone i dlatego jest cudownie.
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=20675



Temat: księgi rachunkowe
" />do kategori ksiąg rachunkowych zalicza się księgi handlowe czyli pełną księgowość i reguluje to ustawa o rachunkowości, natomiast ksiązka przychodów i rozchodów (KPiR)to księga uproszczonej księgowości kiedy przychody z prowadzonej działalności są nie wieksze nież 800 tys euro w poprzednim roku prowadzonej działalności i jest to księga podatkowa (reguluje to rozporządzenie)w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=24541


Temat: Dyskusja o Stowarzyszeniu,itp. - 10.10.2006 - wtorek o 18.00

Jak widzę, póki co nikt się nie odzywa...Proponuje zorganizować spotkanie w przyszłym tygodniu, bo ze względu na Wszystkich Świętych część osób(w tym prawdopodobnie ja) nie będzie miało zbytnio czasu...

Witam

Chciałbym również uczestniczyć w następnym zebraniu, ale w przyszły wtorek tj. 31.X. wyjeżdżam. Dlatego również myślę, że korzystniej jest, zorganizować przyszłe spotkanie po Wszystkich Świetych.





czy są jakieś postępy w kwestii siedziby, ewentualnie możliwości udostępnienia nam choćby najlichszego magazynu?



O jaki magazyn chodzi? Taki magazyn miałby być siedzibą, czy potrzebny
jest do celów praktycznych?






Mozemy kupowac i sprzedawac. Kwestia jest tylko taka ze trzeba bedzie wtedy prowadzic pelna ksiegowosc (np. Podatkowa Ksiega Przychodow i Rozchodow), a nie jak w tej chwili uproszczona. No i oczywiscie bedzie trzeba placic podatek

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów to nie jest pełna księgowość.
Źródło: zicocado.lh.pl/forum/viewtopic.php?t=1075


Temat: Podatek dla Działalności wydawniczej do 1000 zł msc
Zasady ogólne? czyli pkt 4 w opisie form opodatkowania : "4.) ZASADY OGÓLNE - PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ "?
Ale tu pisze, że przychód musi osiągać 800.000 euro...
Chyba więc chodzi o formę trzecią - księgę przychodów i rozchodów?

Osoby prowadzące działalność gospodarczą, nie opodatkowane w formach zryczałtowanych i nie prowadzące ( ze względu na rozmiar działalności ) księgowości pełnej, opodatkowane są na zasadach ogólnych, a wszelkie zdarzenia dokumentują w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=11135


Temat: Koszty poniesione przed rozpoczęciem działalności

niestety pańska wiedza z zakresu księgowości jest dosc krucha...podatkowa księga przychodów i rozchodów jest przeznaczona dla małych podmiotów a nie spółek z.o.o. lub S.A. które prowadzą pełną księgi...to jest tak zwana uproszczona księgowosc

Przepraszam, ale co ma piernik do wiatraka (poza mąką) ???
Od kiedy to ILOŚĆ dokumentów ma determinować sposób prowadzenia księgowości (KPiR vs. Księgio Rachunkowe) ??
Znam DG na Książce PiR z ponad 2 000 dokumentów miesięcznie, jak również sp. z o.o. z 4 dokumentami miesięcznie.

Takie stwierdzenie (jak to zacytowane) po prostu nie przystoi osobie prowadzącej profesjonalne biuro rachunkowe. :))
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=14674


Temat: Dyskusja o Stowarzyszeniu,itp. - 10.10.2006 - wtorek o 18.00

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów to nie jest pełna księgowość.

Wiadomo ze Ksiega PiR nie jest pelna ksiegowoscia - zle sie wyrazilem.
Źródło: zicocado.lh.pl/forum/viewtopic.php?t=1075


Temat: KSIĘGOWA Z Lic. MIn.Fin. i ub.OC - rozliczenia roczne
" />TEL. 794-307-713 KSIĘGOWA z Licencją Ministerstwa Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, ubezpieczenie OC - z doświadczeniem w pracy w organach podatkowych przyjmie:
•prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów
•prowadzenie pełnych ksiąg handlowych
•prowadzenie ewidencji ryczałtowej
•prowadzenie dokumentacji kadrowo-płacowej
•rozliczenia roczne
•sporządzanie deklaracji podatkowych pit, cit i vat
•prowadzenie ewidencji przychodów dla celów zryczałtowanego podatku dochodowego
•prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupu dla celów podatku od towarów i usług
•prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia
•prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu, a także innych ewidencji w zależności od zgłoszonych potrzeb klienta
• rozliczenie podatków lokalnych
•rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne klienta, osób z nim współpracujących i pracowników, jak również sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i przekazywanie ich drogą elektroniczną do właściwych oddziałów ZUS .

Nie stosuję sztywnych cenników, cena usługi zależy od specyfikacji firmy i potrzebnego nakładu pracy rachunkowo-księgowej, wobec tego ceny usług są zróżnicowane i uzależnione od potrzeb klienta a ich wysokość jest ustalana indywidualnie na drodze negocjacji z klientem.

Przykładowe ceny realizowanych usług:
- Karta podatkowa od 60 zł netto
- Rozliczenia VAT od 80 zł netto
- Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów od 140 zł netto
- Ryczałt od 60 zł netto
- ZUS od 55 zł netto
- Rozliczenia roczne PIT 2009 już od 30 zł netto
- Rozliczenie VZM - częściowego zwrotu VAT (materiały budowlane) już od 30 zł netto
- Podatki loklane - od 20 z ł. netto

Szereg prowadzonych usług dodatkowych jest BEZPŁATNA, jak np. pełna pomoc w rejestracji działalności Klientów rozpoczynających działalność gospodarczą.

UWAGA PROMOCJA !
Pierwszy miesiąc – rabat 20%.
Poleć mnie – a otrzymasz 15 % okresowy rabat.
Odbieram/dostarczam dokumenty.
Źródło: blonie.pl/forum/viewtopic.php?t=1918


Temat: Koszty poniesione przed rozpoczęciem działalności
niestety pańska wiedza z zakresu księgowości jest dosc krucha...podatkowa księga przychodów i rozchodów jest przeznaczona dla małych podmiotów a nie spółek z.o.o. lub S.A. które prowadzą pełną księgi...to jest tak zwana uproszczona księgowosc
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=14674


Temat: Zakładam firmę... kilka pytań o księgowość
" />Witam.
Pomyślałem, że w końcu trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i za miesiąc zaczynam swoją działalność. Obecnie jestem na etapie czytania wszystkiego w około. Ponieważ nie będzie mnie stać na księgowego ani biuro księgowe, postanowiłem ze sam sie za to wezmę. Wydaje mi się że przy niezbyt dużej ilości operacji dam sobie z tym radę. Mam jednak jak każdy kto zaczyna sporo pytań. Byłbym wdzięczny gdybym na niektóre z nich uzyskał odpowiedzi. Ponieważ obliczyłem sobie, ze bardzo szybko przekroczę kwotę 10.000 euro, postanowiłem, że od początku będę płatnikiem Vat.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Pozdrawiam
1. Czy będąc płatnikiem VAT w księdze przychodów i rozchodów wpisuje wartości netto czy brutto. Np. kupiłem papier biurowy i w wydatkach mam wpisać jego wartość netto? Natomiast VAT zapisać w ewidencji Vatu? Czy tak samo jest z przychodami?
2. Czy sprzedając muszę również prowadzić ewidencję sprzedaży? Czy wystarczy jak będę na bieżąco uzupełniał zapisy w księdze?
3. Czy otwierając firmę muszę zrobić spis z natury? Szczerze to nie wiem co miał bym tam wpisać, gdyż na dzień otwarcia firmy nie będę miał żadnego towaru.
4. Zaczynając działalność będę do niej wykorzystywał swój komputer który kupiłem parę lat temu i inne podobne rzeczy, które po prostu już mam (moje prywatne rzeczy). Czy rzeczy te stają się wyposażeniem i mam wpisać je do ewidencji wyposażenia?
5. Czy dobrze rozumiem? Korzystając z samochodu prywatnego, prowadzę ewidencję przejazdów a następnie ilość rzeczywiście przejechanych kilometrów mnożę przez około 0,8 (skąd wziąć dokładną wartość) i koszt wpisuje w księgę jako wartość brutto.
6. Czy w kolumnie 13 księgi mam wpisać opłaty poniesione na Zus, który płacę za siebie?
7. Czy kupując jakieś środki czystości, papier do drukarki, tusze, farby, materiały do remontu itp. Rzeczy, które będą wykorzystane w biurze, mogę je wszystkie kupować na fakturę VAT a następnie odliczyć ten VAT od Vatu należnego?
8. Czy jeżeli poniosę teraz jakieś koszty i załóżmy, że będą one większe od dochodów, to czy one przeniosą się na następny rok? Czy po prostu stracę, a od nowego roku będę musiał wystartować jakby od początku, po spisie z natury?
9. Sprzedając coś drożej automatycznie zwiększam wartość Vatu, wiem że różnicę pomiędzy watem należnym a naliczonym mam oddać skarbówce, czy ta różnica jest moim kosztem? Czy po prostu oddaje się różnicę i na tym koniec?
10. Czy wartość vatu wynikającą z faktur mam zaokrąglać do pełnych złotych?
11. Czy będąc płatnikiem Vat jestem zobowiązany do wystawiania faktur? Np. sprzedaje coś przez Internet i klient nie chce faktury, czy mimo wszystko muszę ją wystawić i schować do dowodów? Innymi słowy czy na wszystko co sprzedam musze wystawiać faktury?
12. W spisie towarów zwolnionych z podatku Vat znalazłem różnego rodzaju filmy. Czy oznacza to że kiedy będę sprzedawał wykonany przeze mnie film edukacyjny, np. kurs posługiwania się Wordem na płycie dvd. To czy sprzedaż takiego filmu nie będzie objęta podatkiem Vat?
13. Gdzie znajdę przepisy dotyczące prowadzenia ewidencji sprzedaży i zakupu Vat. Chodzi mi o odpowiednie tabelki z objaśnieniami co gdzie i jak wpisywać?
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=42996